Ondergoed icoon viert deze zomer zijn 35ste verjaardag. 35 Jaar geleden creëerden de Sloggi pioniers een ware 'Katoenen Revolutie'.
In 1979 werd voor het eerst gebruik gemaakt van een stof waarbij zeer fijn gekamde katoen om een elastisch Lycra®-draad gesponnen wordt.
Sloggi, een katoenen slip die zijn pasvorm behoudt en perfect blijft zitten, zelfs na veelvuldig wassen en drogen, is bijzonder huidvriendelijk en comfortabel om te dragen.
's werelds meest favoriete bodywear merken voor vrije geesten.
Ondergoed: drie decennia lang
In 1979 werd de eerste Sloggi, Sloggi Basic, geboren. Een katoenen revolutie én een wereldprimeur. In 1986 volgde de Sporty Sloggi. De jaren '80 staat bekend om schoudervullingen, knallende kleuren en Jane Fonda fitness video’s!
Sloggi greep de geest van de tijd en breidde haar collectie uit met Sloggi 100, een sportief-klassieke versie van Sloggi Basic, met een extra zachte, geprinte tailleband en hoog uitgesneden bovenbenen.
1986 was tevens het jaar waarin Sloggi men Basic gelanceerd werd. Sloggi’s heerlijke draagcomfort werd geïntroduceerd in de wereld van mannenondergoed. Vanaf dat moment konden sterke, stoere mannen ook zachte en comfortabele slips dragen zonder hun coole look te verliezen.
In 1991 kwam Sloggi Chic op de markt - een mooie mix van Sloggi slips. Een combinatie van hoogwaardige ‘corespun’ katoen met de elegantie van decoratieve kant, die een compleet nieuwe en sexy look creëert,
geschikt voor iedere dag en elke activiteit.
In 1993 kreeg Sloggi de 'Oeko- Tex Standard 100' certificering voor haar slips. Deze internationale textiel certificering garandeert consumenten dat de producten die zij kopen vrij zijn van schadelijke stoffen zoals pesticiden, kleurstoffen die een allergie induceren etc.
In 1999 bereikte het comfort zijn voorlopige hoogtepunt met de Sloggi double comfort: extra zachte, naadloze dubbele tailleband en rekbare platte naden.
Een corsetier als grondlegger van Sloggi
Dankzij corsetier Johann Gottfried Spiesshofer en koopman Michael Braun, die samen in 1886 korsetten fabrikant Spiesshofer & Braun oprichtte (tegenwoordig Triumph, genoemd naar Arc de Triomphe in Paris),
is Sloggi vele jaren later werkelijkheid geworden.
Triumph heeft continu de grenzen voor de pasvorm van ondergoed verlegd. Korsetten werden lichter en zo begon het succesverhaal van de beha. Producten met steeds minder naden werden geïntroduceerd,
wat uiteindelijk leidde tot de ontwikkeling van Sloggi.
De afgelopen 35 jaar heeft Sloggi consumenten over de gehele wereld geënthousiasmeerd en kan zij trots zijn op de productie van ondergoed dat aan de hoogste eisen voldoet, op het gebied van de perfecte pasvorm en de onovertroffen vormvastheid.