De speciaal voor het WK ontworpen condooms gaan in Brazilië als warme broodjes over de toonbank.
De verkoopcijfers van het groen-geel gekleurde rubbertje rijzen de pan uit: inmiddels zijn er al ruim 2,1 miljoen stuks verkocht.
Dat er een speciaal Caipirinha-smaakje aanzit, de nationale cocktail, maakt het natuurlijk alleen maar leuker.
Voor het geld hoef je het niet te laten
De condooms worden per drie verkocht en een pakje kost slechts anderhalve euro. The Wall Street Journal laat weten dat Brazilië safe sex support en daarom heel blij is met de stijgende lijn. DTK International is een goed doel dat achter het product zit. Daniel Marun, directeur van het bedrijf in het WK-gastland:
'Grote sportevenementen als deze trekken een hoop mensen aan en daarom willen we nu deze positieve boodschap op een leuke manier verspreiden'.
Fanatieke supporters van Brazilië kunnen sinds het begin van de wereldbeker voetbal groen-gele condooms kopen. Het met munt geparfumeerde condoom van het merk Prudence is bedoeld voor Braziliaanse voetbalfans tussen 15 en 35 jaar. De condooms zijn verkrijgbaar in apotheken en supermarkten in grote steden.
De associatie van voetbalpassie met veilige seks is niet helemaal nieuw. Eind februari al brachten achttien voetbalclubs, waaronder toppers als Flamengo, Fluminense, Corinthians en Gremio, een condoom op de markt met daarop het logo van de club. Het merk Falcon zette die clublogo's echter enkel op de verpakking.
Met de mode meegaan
Prudence bracht de Braziliaanse kleuren op het condoom zelf aan. De achttien clubs die hun logo ter beschikking stelden, ontvangen twaalf procent van de inkomsten van de verkoop. De opbrengsten worden geschonken aan organisaties die de strijd tegen aids aangaan. De verkoop van de 'voetbalcondooms' wordt geschat op 35 miljoen exemplaren per jaar.