Weleda en Natuurmonumenten creëren samen 100.000 m² bloemrijke natuur.
Sinds begin 2015 zijn Natuurmonumenten,
de grootste particuliere natuurbeschermer van Nederland en Weleda Benelux, producent van natuurcosmetica en geneesmiddelen,
officieel partners.
Op maandag 2 maart jl. ging de eerste gemeenschappelijke actie van start. Het doel: 100.000 m² bloemrijke natuur creëren.
1 product kopen = 1 m² natuur
Door bebouwing, versnippering van natuurgebieden en intensieve veeteelt zijn bloemrijke graslanden vrijwel uit het landschap verdwenen. Daarom zal Weleda van 2 tot 20 maart 2015 voor elk product dat wordt verkocht een bedrag afdragen dat Natuurmonumenten in staat stelt om 1 m² bloemenweide te creëren.
Het streefdoel is om 100.000 m² bloemrijke natuur mogelijk te maken. Dit doet Natuurmonumenten door gebieden aan te kopen, zoals bijvoorbeeld landbouwpercelen die middenin een natuurgebied liggen of eraan grenzen.
Dit zijn cruciale ‘schakels’ die natuurgebieden aan elkaar verbindt waardoor bloemen, planten en dieren die er leven meer ruimte krijgen om zich te ontwikkelen. Op weleda.nl/nederlandinbloei wordt via een teller bijgehouden hoeveel vierkante meters natuur kunnen worden gecreëerd.
Ook in eigen tuin
Daarnaast wil Weleda via diverse tips zoveel mogelijk mensen stimuleren om ook hun eigen tuin bloemrijk te maken. Aan de deelnemers wordt gevraagd om hun actie online te delen, zodat ook deze vierkante meters kunnen worden meegenomen in de tellerstand.
Maaike Stufkens, marketing manager Weleda Benelux: 'Met deze dubbele actie willen we aantonen dat iedereen op zijn manier een steentje kan bijdragen om de natuur in Nederland te herstellen. Fondsen werven is alvast een eerste logische stap, maar samen kunnen we nog zoveel meer doen'.
Deze campagne wordt extra ondersteund in de Weleda-verkooppunten en via een TV-commercial die van 2 tot en met 22 maart te zien is op o.a. NPO1, 2 en 3 en RTL 4, 5, 7 en 8.